21 helmikuuta 2023

Kaasuta!!

 Tapasin männä vuonna Lutakon aukion viereisessä rakennuksessa, jossa sijaitsee myös Tanssisali Lutakko, alakerran kahvilassa erään japanialaisen (ei ole kirj.virhe, minulle he ovat japanialaisia). Olin aamusumppia hörppäämässä (join silloin vielä kaffeeta), polkupyöräillyt aamuyöstä hupina 27 km. Which was nice!!


Hän esitteli itsensä Katsuta Takamotoksi ja minähän en voinut verbaalikoneistolleni mitään, varsinkin kun olin tolkuttomassa endorfiinihumalassa liikunnan osalta. Ajan nimittäin kohtuu rivakasti kun pyörin paikasta toiseen. Hymähdin ja neuvoin kysymäänsä, eli vessaa etsi tämä rallihenkilökuntaa -fiilistä huokuva kohtelias nuori mies, mikä lie renkaanvaihtotekninen avustaja. Which was nice!!

Käytyään suomalaisessa, rouheammassa mukavuuslaitoksessa hän palasi pöytääni ja kysyi miksi olin hymähtänyt. Japanialaisittain tämä kesti oin viisi minuuttia kohteliasta keskustelua mutta mennään tällä kertaa asiaan... ;) 

Which was nice!!


" -No, katsos, kun suomea puhutaan lausumalla kirjoitettu, samalla lailla kuin japaniassa, niin kuin on kirjoitettu, ei äänteitä, Niin sinun nimesi kuulostaa minun korviin samalta kuin.. öö.. Put the Pedal on the metal, Backmotor!" Which was nice!!


Loihesin lausumaan. Japanialainen tuijotti minua hetken.. , ja repesi erittäin epätavanomaiseen räkänauruun, ollakseen japanialainen. Räkäiseen ihan fyysisesti, lievän nuhainen mies niisti hänelle tuotuun nenäliinaan koko taudinkuvan.

Which......   was nice!!


Thank you sir. Now I am ready! , häns anoi saatuaan hengityksen tasaantumaan ja poistui hekotellen. Olin että no hyvä, päivän työ tehty, ja hymyilin tapahtuneelle.



Takamoto, Katsuta, WRC-luokan 7.sija Suurajoissa! - Sensaatiomainen ajo nuorelta Toyota-tallin kokelaalta, tässäkö seuraava rallin japanialainen supertähti?!

Uutisotsikko Ilta-Sanomissa ja -Lehdessä tässä männä*) vuosi takaperin.Which was nice!!


(Mihin viittaa Which was nice!?)


Hyvää kevättä, Sujeksen keväthöpinän myötä.



T- Sus'



*) tarkoittaa aikaa taakse jäänyttä, ei rajoitu yhteen vuoteen, on jokseenkin epämääräinen ilmaisu Sujeksen kiel'-opis. Eli kielopissa;) Onks se sit hyvän tuoksuinen virtsaus? Hihiii..


Niin ja se Which was nice..kuka tiesi? Luotan rehellisyyteenne, oi bloggaajat ;)





2 kommenttia:

sami niilola kirjoitti...

Saa nähdä tuleeko tuleeko hänestä vieläkin parempi kuski. Mutta kärki on kova. Oma huippu kokemus oli heittää yläfemmat janne ahosen kanssa.

Sus' kirjoitti...

Niin, no... , tää nyt oli puutaHeinää eli fiktiota, tosin saattaisi tuollainenkin tapahtua. Mulla menee tuonne rokkiosastolle, Kuosmasen kanssa olen viettänyt yön tunnit (joskus ysärin alussa, rikos avanhentunut;), poltettiin pilvee ja hän viritti kannelta, sai sen soimaan!! ;)

Pelin historiaa..

Areenan sivu lle, hyvä dokumentti Monopoli n historiasta, kuinka kaikki onkin toisin kuin aina on sanottu olevan, ja sitkeästä taistelusta t...